INFO TERKINI KPM

Friday, February 20, 2009

SMK RAJA SAKTI BERWAJAH BARU

Bermula sesi persekolahan 2009 , SMK Raja Sakti telah melakukan beberapa perubahan drastik bukan sahaja dari segi misi dan visinya , perancangan akademik dan kokurikulum, malahan juga dari segi pembangunan fizikalnya. Matlamatnya adalah untuk mewujudkan persekitaran yang kondusif dan interaktif yang boleh menjadi pemangkin kearah peningkatan motivasi pembelajaran dan pengajaran di kalangan semua warga SMK Raja Sakti itu sendiri

Di samping itu juga, sebagai tidak mahu ketinggalan, sesuai dengan arus globalisai yang berorientasikan teknologi internet, psarana yang berasaskan ICT ini juga di buat penambahbaikan, dengan menambahkan lagi kemudahan capaian akses internet (Acces Point) secara wireless .Dimana ianya boleh dicapai dengan mudah serta segera, di mana-mana, khasnya di beberapa lokasi bilik yang strategik, bermula di semua bilik pentadbir dan pejabat, sehingga di bilik-bilik khas seperti bilik Kokurikulum, Unit Peperiksaan, Guru-guru kanan, bilik mesyuarat dan sebagainya. Semua ini disediakan untuk menjadikan semua warga SMK Raja Sakti agar lebih bermaklumat dan dia sentiasa sensitif dan kritikal dengan apa jua isu yang berlaku.



Peluang akses internet yang disediakan ini sama sekali juga tidak dilepaskan untuk dimanfaatkan. Dalam hal ini, Pusat Akses Internet SMK Raja Sakti juga memainkan peranan yang aktif kearah merealitikan hasrat untuk membudayakan seluruh warga pelajar khususnya agar celik ICT dan menggunakan segala kemudaan yang disediakan di situ secara lebih optimum bagi mendapat maklumat-maklumat pendidikan khususnya.



0 Komen Pelawat: